طراحی لوگو و اهمیت آن در برندینگ

30 بهمن 1401 زمان مطالعه: 8 دقیقه

در ساده ترین حالت، طراحی لوگو حرفه ای ترکیبی از تصاویر و متن است. از این ترکیب برای تشخیص برندها استفاده می شود. یک لوگوی خوب می‌تواند یک نیاز اساسی برای شرکت شما باشد. لوگوی شما به مشتریان می‌گوید که چه کاری انجام می دهید، چه کسی هستید و چرا. هنگام طراحی لوگو، طراح سعی می کند شرکت و مشتریانش را بشناسد.  طراحی لوگو حرفه ای به معنای هدف قرار دادن بازار مناسب است. نمونه لوگوی شما باید پیام درستی را منتقل کند. این کار باعث سود بیشتر کسب و کار شما می شود.اگر لوگوی شما اشتباه باشد، مهم نیست که شرکت، خدمات و محصولات شما چقدر خوب است. اگر طراحی حرفه ای نداشته باشید، شرکت شما با مشکل مواجه خواهد شد.

طراحی لوگو برندینگ

بزرگترین برندهای جهان، ارزش زیادی برای لوگوهای خود قائل هستند. بیشتر ذهن ما طوری است که وقتی یک لوگوی بصری می بینیم، بدون بررسی نام آن، آن را با آن محصول یا شرکت مرتبط می کنیم. به عنوان مثال، وقتی لوگوی سیب گاز گرفته را می بینید، ذهن شما به طور خودکار به اپل (برند) یا آیفون یا مک (محصولات اپل) تغییر می کند. لوگو طرحی است که برای شناسایی فوری یک شرکت، سازمان، برند یا نام ایجاد می شود. لوگو اعتماد، وفاداری، محل کار و تحسین را برمی انگیزد. لوگو یک عنصر تجاری یک شرکت، برند یا نهاد تجاری است.لوگو به خصوص لوگو تجاری در تمامی قسمت های شرکت وجود دارد. در تمام فرم ها و برنامه های اطلاعاتی و تجاری ظاهر می شود. اغلب، خواننده نامه اداری ابتدا لوگو را می بیند. لوگو مهم است زیرا به ساختار و تقویت هویت یک شرکت کمک می کند. به عنوان یک قاعده کلی، یک لوگو همیشه باید جذاب، جالب و مناسب باشد. طراحی لوگو و برند باید به یکدیگر مرتبط باشند و حس اعتماد را در مشتری القا کنند. علاوه بر این، اهمیت توسعه یک لوگوی خوب به اعتماد به برند و اعضای شرکت بستگی دارد. مهمتر از زیبایی است که بتوانید لوگوی خود را در شرکت به نمایش بگذارید. با نمایش لوگو در قسمت های مختلف مانند دکمه هایی برای مشتریان، نه تنها تصویر برند خود را به نمایش گذاشتید، بلکه اعتماد افرادی را که لوگوی شما را انتخاب کردند، جلب کردید.

طرح لوگو

یک لوگوی خوب می تواند هدف را به مخاطب برساند و به صورت حرفه ای، مداوم و مثبت نمایش داده شود. باید آگاهی شرکت را افزایش دهد و از رقبا متمایز شود. طراحی لوگو باید قابل توجه، جذاب و فراموش نشدنی باشد. به طوری که وقتی فرد به آن نگاه می کند، احساس خوبی نسبت به برند پیدا می‌کند. در واقع طراحی یک لوگوی ساده، جالب و قوی کار سختی است. دیده شدن و جذابیت یک طرح در کارت های ویزیت کوچک باید به همان اندازه جذاب باشد که در بیلبوردهای بسیار بزرگ جذاب باشد. طراحی لوگوی جذابی که هرگز از مد نمی افتد و دائمی است را می توان نوعی جادو به حساب آورد. لوگو همچنین باید تاریخچه شرکت یا سازمان را در طول سالیان متمادی منعکس کند. پول نیز نقش بسیار مهمی دارد. اگر شرکت یا سازمانی بخواهد یک لوگوی حرفه ای طراحی کند، باید هزینه و زمان زیادی را صرف یک طراح لوگو کند تا نحوه نمایندگی شرکت و اعضای آن را بیاموزد.

قوانین طراحی لوگو

دنیای طراحی لوگو بسیار گسترده است. برای مشتریان، لوگو وسیله ای برای شناخت موقعیت یک شرکت در نظر گرفته می شود. به طور کلی، لوگوها یادآور یک شرکت، سازمان یا محصول هستند. طراحی لوگو می تواند برای حرفه ای ها یک کار دلهره آور باشد. به دلیل وجود اینترنت، لوگوها بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارند. علاوه بر این، هزاران لوگوی دیگر وجود دارند که طراحان آنها برای برجسته کردن لوگوهای خود به چالش کشیده می شوند.

از وب سایت های مختلف هنری و طراحی دیدن کنید

الهام بخش طراحی می تواند از هر جایی باشد، اما بهترین ایده ها از منابع خاصی می آیند. سایت های اینترنتی مانند Logo Gala بهترین منبع برای طراحی هستند. می توانید بیشتر جستجو کنید و طرح های گرافیکی و سایت های هنری مانند Deviant Art را بررسی کنید. برای یافتن شباهت‌ها، تفاوت‌ها و ویژگی‌های آن طرح‌ها، آرم‌ها را در صنایع مشابه با شما (یا مشتریانتان) جستجو کنید.

فقط کافی است عبارت: الهام از طراحی لوگو را در گوگل جستجو کنید و سپس معادل انگلیسی آنچه می خواهید پیدا کنید را در پایان وارد کنید. به عنوان مثال، اگر در حال طراحی لوگو برای یک کافی شاپ هستید:

الهامات طراحی لوگو کافی شاپ

عنصر مهم در هر لوگو

تنها زمانی می توانید به درستی یک لوگوی خوب طراحی کنید که ارزش و اهمیت آن را بدانید. یک لوگوی خوب موثر، مرتبط، به یاد ماندنی و کاربردی است. این لوگو می تواند پیام برند را به همه منتقل کند.

  • سادگی: لوگو باید ساده باشد تا برای عموم قابل تشخیص باشد. باید طوری باشی که هرگز شکست نخورد.
  • فراموش نشدنی: یک لوگوی موثر برای رسیدن به هدف اصلی خود باید جالب باشد.
  • دوام: یک لوگوی خوب برای همیشه ماندگار است و باید در دو دهه آینده نفوذ داشته باشد.
  • مناسب: لوگو باید بتواند هدف خود را بیان کند. او باید درک درستی از برند و هدف آن داشته باشد.

از دیگران بیاموزید

کاوش در دنیای طراحی لوگو به شما کمک می کند تا مهارت های خود را تقویت کنید. درک اینکه چگونه برندهای دیگر لوگوهای نمادین و نمادین ایجاد می کنند، فرصت ارزشمندی برای بهبود کارتان به شما می دهد.

 بازار هدف خود را تحقیق کنید

طراحی لوگو چیزی بیش از یک تصویر زیبا و برجسته است. شما باید بخشی از عامل توسعه برند باشید. شناخت مخاطبان هدف به شما در ایجاد لوگو کمک می کند. از طریق تحقیق، می توانید تفاسیر و نظرات مختلفی را در مورد یک برند کشف کنید. تجزیه و تحلیل خود را در کنار آنها قرار دهید تا یک لوگوی مناسب پیدا کنید که بتواند به خوبی و سریع با مخاطب ارتباط برقرار کند.

 تا حد امکان به جزئیات برند فکر کنید

قبل از شروع فرآیند طراحی، به دقت فکر کنید تا یک لوگوی مناسب ایجاد کنید. وقت بگذارید و از منابع مختلف مانند داستان ها، تاریخچه ها، آمارها در مورد برند مشتری بیاموزید. استخراج داده های شرکت در مورد لوگوی قبلی (اگر لوگوی قبلی داشتند) بخوانید تا ببینید چه عواملی برای آنها کار نمی کند. قبل از شروع فرآیند طراحی لوگو، چک لیستی از بایدها و نبایدها تهیه کنید.

از تقلید طرح های دیگران بپرهیزید

تفاوت زیادی بین ایده گرفتن و کپی کردن یک طرح وجود دارد. طبیعی است که طراح قالب خود را داشته باشید، هر طراح یک یا دو قالب دارد. البته، مواقعی وجود دارد که تحسین یک طرح می تواند به جای ایده گرفتن از آن، منبع تقلید باشد. اگر این یک تقلید عمدی باشد، قطعاً نوعی کلاهبرداری است و انجام این کار برای مدل و مشتری شما اصلاً منصفانه نیست.

تنها راه طراحی یک لوگوی عالی برای مشتری، استفاده از منابع مورد نیاز برای درک بهتر برند است. مهمترین منبع تحقیق شما خود مشتری است. با خیال راحت سوال بپرس. همچنین اگر پاسخ آنها نامشخص است، از آنها بخواهید که بیشتر توضیح دهند.  بگذارید طرح شما کمی واضح تر و پویاتر باشد. از طرف دیگر، اجازه ندهید مشتری کار شما را دیکته کند.

برچسب‌ها

دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *