چاپ دیجیتال و ویژگی های آن چیست؟

17 بهمن 1401 زمان مطالعه: 6 دقیقه

چاپ دیجیتال که وارد صنعت چاپ شد، با کیفیت استثنایی خود و هنچنین سرعت بالای چاپ، چاپ افست را در پس زمینه قرار داد. با چاپ دیجیتال دیگر مجبور نیستید در حجم بالا چاپ کنید، لازم نیست منتظر بمانید تا کل کار چاپ شود تا خطاهای چاپی را ببینید و لازم نیست یک هفته منتظر بمانید تا کارتان تمام شود. با چاپ دیجیتال می‌توانید یک نسخه از برگه خود را چاپ کنید، کیفیت آن را مشاهده کنید، مشکلات را برطرف کنید و سپس هر تعداد که دوست دارید، در کمتر از ۲ ساعت دوباره چاپ کنید. چاپ دیجیتال چاپی با کیفیت، کارآمد و مدرن است.

چاپ دیجیتال در مجموعه‌های مختلف در سایزهای مختلف A4، A5، A3 و SRA3 موجود است. برای چاپ‌های بزرگتر، می‌توانید به صفحه چاپ Platt مراجعه کنید، که یک چاپ بزرگ برای پروژه‌های چاپ با فرمت بزرگ مانند پوستر و بنر است. اگر شما هم می‌خواهید تعریف مختصر و مفیدی از این نوع تکثیر بدانید و جزئیات و نکات آن را بدانید، باید به اختصار بگوییم که این نوع تکثیر یک روش ساده و کاربردی برای تکثیر تصاویر بر روی کاغذ یا چیزهای دیگر است. این روش بسیار بهتر و سریع‌تر از روش‌های دیگر است. در عین حال، این روش تبدیل و کپی کردن تصاویر بسیار راحت‌تر و ساده‌تر است. در روش تکثیر چهره این دستگاه مستقیماً به کامپیوتر متصل می شود و در نهایت متن و الگوی مورد نظر را بازتولید می کند. یکی از دستگاه های موجود در چاپ دیجیتال چاپگر است. در واقع، این تکثیر را می توان ساده تر مثل چاپگرهای موجود در خانه، اما با کیفیت و بازتولید رنگ بالاتر در نظر گرفت. این چاپ دارای ۴ رنگ اصلی بنفش، زرد، آبی و مشکی است .

فرآیند کاتالوگ دیجیتال

صفحات چاپی به طور گسترده ای در دستگاه های کپی استفاده می شود. دستگاه های جوهر افشان و لیزر (به عنوان مهم ترین دستگاه ها) تونر را بر روی سطوح مختلف مانند کاغذ، کاغذ عکاسی، چوب، بوم ، شیشه، فوم، سنگ و غیره تولید می کنند. در برخی سیستم ها امکان تثبیت فایل تکثیر شده بر روی سطح چاپی مواد پوششی که توسط فرآیندهای حرارتی یا اشعه ماوراء بنفش استفاده می شود، فراهم می شود. در این فرآیند تکثیر، برای چاپ شاسی نیز استفاده می شود.

پرینتر، دستگاهی که بیشترین استفاده را دارد

تقریباً همه ما یکی از اینها را در خانه داریم و از آنها استفاده کرده ایم. ما از آن برای آن دسته از بازتولید های محدود در حجم بسیار کم استفاده می کنیم تا در زمان و هزینه صرفه جویی کنیم. این دستگاه ها دارای فناوری مختلف هستند. انواع مختلفی دارند و در اندازه های مختلف برای کارکردها و کاربردهای خاص تولید می شوند.

چاپ دیجیتال کاتالوگ

تشکیل کارخانه‌های تولید محصولات ناهمگون و ایجاد رقابت بین آنها، تبلیغات و معرفی محصول را ضروری کرد. کاتالوگ نوعی تبلیغات در زمینه تولید، تجارت و خدمات محسوب می شود که می تواند نقش بسزایی در برقراری ارتباط مستقیم و راه های انتقال مفاهیم و تبادل اطلاعات به مصرف کنندگان داشته باشد. در کاتالوگ، گیرنده پیام می تواند توضیحات محصول را به همراه تصاویر محصول مشاهده کند. در واقع کاتالوگ ابزار مناسبی برای علاقه مندی مخاطب به مطالعه و مشاهده تصاویر است تا در زمان کمتری با محصولات بیشتر آشنا شود. در ابتدا، انتشار کاتالوگ محدود به یک ستون و یک صفحه بود که بیشتر شبیه یک رساله بوده، اما جلد آن شبیه یک طرح پوستر است .

چاپ دیجیتال کارت ویزیت

تکثیر کارت ویزیت بلافاصله و به سرعت انجام می شود، زیرا با این تکثیر کارت توسط دستگاهی ساخته می شود که مستقیماً دستورات را از رایانه دریافت می کند و بر خلاف کپی افست، نیازی به فیلم، زینک، کلیشه و … نیست. از مزایای این نوع کپی برداری سرعت ساخت بالا می باشد. و تحویل (حدود چند ساعت)، سفارش به تعداد محدود (شروع از ۱۰۰ عدد)، کیفیت تکثیر مناسب نسبت به سرعت و … اشاره کرد، چاپ دیجیتال یک دستگاه تکثیر مدرن و حرفه ای که کیفیت خروجی آن برابر یا حتی بهتر از تولید مثل افست است.

دستگاه های شناخته شده و پرکاربرد در چاپ دیجیتال

ماشین لمینت

شما می توانید با استفاده از انواع لمینت های سرد و گرم و سه نوع مات، براق و بافت دار پوسترهای خود را از لک و ریزش محافظت کنید. لمینت های فوق برای مقاومت در برابر خمش، محو شدن و غیره طراحی شده اند. عرض تا ۱۵۰ سانتی متر با امکان لمینت در ضخامت ها و طرح های مختلف وجود دارد.

  • دستگاه چاپ دیجیتال EBA-55

دستگاه برش حرفه ای با قابلیت برنامه ریزی، قدرت بالا و دقت ۰٫۲ میلی متر.

 دهانه کاری ۵۲ سانتی متر طول ۵۷ سانتی متر.

 مجهز به تشخیص مکان فرود تیغه لیزری

  • دستگاه INDOOR PRINTING

 با دو پلاتر ۶ رنگ HP 5000 و پردازنده های RIP قدرتمند، چاپ Kausar وضوح تصویر و رنگ واقعی را در اختیار شما قرار می دهد. این دستگاه چاپ دیجیتال در سایزهای ۶۰ و ۴۲ اینچ و به صورت کپی بر روی انواع کاغذ از قبیل کاتدرال، شیشه عکس، کاغذ نور پس زمینه، بوم و شفاف موجود است.

دستگاه چاپ قدیمی با دیجیتال متفاوت است. این تفاوت هم در هزینه های تولید مثل و هم در نوع مواد مصرفی قابل توجه است. در این نوع کپی، دستگاه کپی به سیستمی مانند لپ تاپ یا کامپیوتر متصل می شود و اسناد چاپی مانند تصاویر، متن و … از طریق این دستگاه کپی منتقل می شود. سپس دستگاه این اسناد را روی کاغذ یا رسانه های دیگر بازتولید می کند. در توضیح این نوع دستگاه های تکثیر باید گفت که نوعی کپی نرم افزاری را برای این نوع کپی برداری های سریع و محدود ارائه می کنند. به طور کلی باید توجه داشته باشید که چاپ دیجیتال برای چاپ های کوچک استفاده می شود و می تواند گرانتر از چاپ افست باشد و از نظر کیفیت می تواند ویژگی های بهتری نسبت به چاپگرهای رنگی معمولی داشته باشد. اما توجه داشته باشید که در صورت نیاز، استفاده از این نوع تکثیر بسیار کارآمد است و انتخاب تایپوگرافی مناسب برای انجام این عمل می تواند بسیار عالی باشد. 

دیدگاه شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *